(+420) 731 001 877 makler@tomaskopa.cz
Jak na prodej bytu v přízemí?

Jak na prodej bytu v přízemí?

Reklama
Reklama

10.3.2016 – Poloha bytu v domě hraje při jeho prodeji svou roli. Byty v přízemí patří spíše do kategorie pomaleji prodejných nemovitostí, avšak i pro ně se najdou vhodní kupující. Rozhodně není třeba zoufat. Jaké jsou výhody a nevýhody bytu v přízemí? A jak podpořit jejich prodej?

Úspěšnost prodeje bytu v přízemí samozřejmě zvyšuje či snižuje i mnoho dalších aspektů, než jen poloha v rámci bytového domu. Někdy byt prodá atraktivita lokality, popřípadě nízká nabídka bytů v okolí. Pokud si ale může kupující vybírat, často dává přednost bytové jednotce ve vyšším podlaží. “Podle mé desetileté zkušenosti byty v přízemí uspokojí jen cca 20 % zájemců oproti stejné bytové jednotce ve vyšším podlaží. To se odráží i v kupní ceně. Při prodeji nových bytů v přízemí je zpravidla cena nižší, než těch ve vyšším podlaží. Často si tyto byty pořizují lidé za účelem následného pronájmu,“ uvádí Eva Lachová, realitní poradce OL reality.

Nejčastěji však od bydlení v přízemí odrazují různé obavy zájemců. Ti se zabývají například úvahami, jestli nemovitost neutrpěla při povodních. Často se také obávají menšího soukromí, většího ruchu na chodbě a vyšších nákladů na vytápění. Samozřejmě některé starší domy mohou mít problémy s vlhkostí a zateplením podlah. „Kupující by se měl zajímat, jaká je tepelná izolace v podlaze, zda je pod podlahou sklep nebo terén. Nejlepší situace je v novostavbách z poslední cca šesti let, kdy se začaly stavět hlavně byty ve zvýšeném přízemí (min. 8 schodů od vstupu) a mají lodžii nebo balkon. Tam jsou většinou podlahy izolované velmi dobře. Kupujícím se doporučuje na prohlídce vyzout, nějaký čas pobýt v bytě a řídit se vlastními pocity. Vyžádat si mohou také Průkaz energetické náročnosti budovy, kde je kvalita stavby popsaná,“ radí Eva Lachová.

Ačkoliv bytové jednotky v přízemí většinou postrádají balkon, mohou na druhou stranu disponovat předzahrádkou. Právě na výhody konkrétní nemovitosti by se měl zaměřit prodávající a tím podpořit úspěšnost prodeje. Zde se mohou stát cennými zkušenosti realitního makléře, který ví, jakou cílovou skupinu zájemců oslovit. Například zmíněnou variantu bytu s předzahrádkou ocení rodiny s malými dětmi. Kupující tak v místě vidí báječnou možnost pro letní posezení, uspávání dětí v kočárku či možnost umístění malého bazénku. Cílovou skupinou pro koupi takového bytu mohou být také lidé s omezenou pohyblivostí, kteří ocení bezbariérový přístup.

Byty v přízemí se sice prodávají o něco hůře, ale jejich majitelé si s případným prodejem nemusí dělat zbytečné starosti. Realitní makléři připouští, že proces prodeje je u tohoto typu nemovitosti zdlouhavější, ale většinou s dobrým koncem.

Lenka Doleželová

0/5 (0 Reviews)
Reklama
Reklama
Odebírat články (NEWSLETTER)....nebojte žádný SPAM, ruku na to
Reklama
Reklama