Druhý ročník kampaně „Mámy to chtěj taky“, která upozorňuje na potřebu flexibilních pracovních podmínek pro rodiče malých dětí, odstartovala tento týden platforma Mumdoo. Kampaň reaguje na letošní změny v zákoníku práce a poukazuje na stále přetrvávající zdrženlivost firem při zavádění flexibilních pracovních modelů. Poukazuje na to, že flexibilita není benefit, ale klíč k udržení talentovaných lidí ve firmách.
Podle dat Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV) je u žen návrat do práce po dětech výrazně pomalejší než u mužů – 25 % matek je do jednoho roku od skončení rodičovské v evidenci Úřadu práce. Většina maminek si při péči o děti pracovat přeje. Reálnou možnost má ale jen 45 procent z nich. Hlavní překážkou bývá právě flexibilita, jako zásadní ji uvádí 90 procent rodičů.
„Flexibilita v práci není výdobytek ani benefit, jde o nutnost, bez které se mnozí neobejdou. Zvláště pro rodiče malých dětí je možnost využít nějakou formu flexibility naprosto zásadní, 97 % z nich si ji přeje,“ říkají zakladatelky Mumdoo Lucie Bášová a Kristýna Cejnarová.
Bez pružných úvazků přichází rodiče malých dětí o kontakt se svou profesí a firmy zase o příležitost udržet si schopné, loajální a motivované lidi. „Zavádění flexibility nemusí být složité, pokud je postavené na důvěře, jasných pravidlech a otevřené komunikaci,” říká Simona Zálešáková, specialist diversity a inkluze z ČSOB.
Flexibilita je strategická výhoda
Velké změny se nedějí přes noc. Každá firma, stejně jako každá rodina, si to potřebuje nastavit podle sebe. Flexibilita může vypadat jako zkrácený úvazek, více práce z domova nebo jen posunutý začátek směny. Jde o hledání funkčního kompromisu, řešení, které je chytré, udržitelné a smysluplné. To že to není jen o volnosti ví Radana Hartošová, HR manažerka z firmy RSM. „Je to o vzájemné důvěře a odpovědnosti. V RSM vycházíme vstříc a dáváme kolegům prostor pracovat tak, jak jim to vyhovuje a zároveň věříme, že s tím přichází i odpovědnost. Když funguje důvěra na obou stranách, funguje i spolupráce,“ říká Radana Hartošová.
„Firmy, které flexibilitu zavedou, získají také spokojenější zaměstnance,” domnívá se Simona Sochrova, HR Director Rohlik.cz, která vidí flexibilitu jako konkurenční výhodu. S tím souhlasí také Barbora Přikrylová, HR manažerka pro nábor z Dr. Max: „Když dáte lidem prostor, odmění vás svou loajalitou a efektivitou. Flexibilita není slabost, ale strategická výhoda, která často pomáhá budovat silnější a spokojenější týmy.“
Příběhy čtyř letošních hybatelek, které jsou tváří kampaně, ukazují různé podoby flexibility. Osobní bankéřka Tereza z ČSOB, manažerka Natálie z RSM, mzdová účetní Jana z Rohlik.cz a lékárník asistent Petra z Dr. Max.
Aktivní rodiče na pracovním trhu i posílení ekonomiky
Kampaň je běží online i offline. Velkoformátové vizuály jsou k vidění od 5. října, doplňují je sociální sítě, PR aktivity a digitální reklama. Všechny příběhy a pohledy partnerů najdou zájemci na mamytochtejtaky.cz.
Kampaň reaguje na letošní změny v zákoníku práce a zároveň poukazuje na stále přetrvávající zdrženlivost firem při zavádění flexibilních pracovních modelů. Mumdoo tímto znovu otevírá důležité společenské téma a zdůrazňuje, že pružné formy zaměstnání jsou klíčové nejen pro to, aby rodiče mohli zůstat aktivní na pracovním trhu, ale i pro celkové posílení české ekonomiky. Kampaň je částečně spolufinancovaná z grantu Erasmus+ od Evropské unie.
Redakce AD
Foto: pexels.com, mumdoo
Související články
- Děti vězněných rodičů se potýkají s velkými traumaty, potřebují podporu – Svět práva
- David Uhlíř: Advokát hledá spravedlnost pro klienta, soudce hledá spravedlnost – Advokacie
- Stát se českým občanem není vůbec snadné. Přísné podmínky nesplní každý – Svět práva
- Digitalizace služeb státu se zřejmě odkládá o dva roky na rok 2027 – Legislativa
- Robert Němec: Novela advokátního tarifu je účinná – Advokacie
- Zakotvení dvou nových úkonů právních služeb u obhajob v advokátním tarifu – Advokacie










