30.6.2014 – V České republice se obchodu s nemovitostmi věnují tisíce realitních makléřů. Lidé, kteří řeší otázku bydlení, ovšem mohou jen velmi těžko odlišit schopného realitního makléře od toho nezkušeného. Ještě nedávno si mnozí vybírali spíše realitní kancelář, přes kterou řešili své bydlení, nikoliv konkrétního odborníka. Situace se změnila. Klienty už příliš nezajímá samotný název kanceláře, svého makléře hledají podle jména.
Ve světě je běžné, že lidé mají v telefonu uložena telefonní čísla na své zubaře, právníky, účetní, finanční poradce a mimo jiné i realitní specialisty. To, že je makléř schopný, nemusí vždy znamenat, že bude celý svůj profesní život oddán pouze jednomu zaměstnavateli. Některé kanceláře ukončují svoji činnost, jiné fúzují, v některých případech realitní makléř opouští svého zaměstnavatele proto, aby si otevřel vlastní kancelář. Tuto skutečnost si uvědomují i klienti.
Běžně se stává, že si lidé nepamatují název realitní kanceláře, přes kterou vyřizovali koupi či pronájem své nemovitosti. Velmi dobře si však pamatují jméno makléře, jenž se o ně staral po celou dobu řešení obchodního případu.
Postavit obchod s realitami na osobnosti je ve světě naprosto běžné. V Česku je tento trend spíše výjimkou. Realitního makléře, který se nestydí za svoji práci a nebojí se vycházet na ulici, můžete poznat třeba už jen podle toho, že má na vizitce svoji fotografii. Každý z nás je denně v kontaktu s desítkami lidí – mnohdy si nepamatujeme jejich jména, ale tváře, které nás zaujaly, nezapomínáme i několik let. Čím více jsou realitní makléři vidět, tím mohou být důvěryhodnější i známější.
Schopnost ovšem není jen o fotografii na vizitce či na kartě nemovitosti vybraného realitního serveru. Je to především o službách. Pokud jde makléři v první řadě o klienta, tak se nezabývá pouze danou nemovitostí, ale také příčinami prodeje. Po pečlivém zjištění všech informací může navrhnout unikátní služby.
Jednou z nich je např. vybavení objektu. Může se to zdát jako zbytečnost, ale opak je pravdou. Mnoho novostaveb, popřípadě nově zrekonstruovaných nemovitostí, neobsahuje např. kuchyňskou linku či nábytek. Argument prodávajících “Ať si tam dá každý takové vybavení, jaké se mu bude líbit.” může být lichý. Setkáváme se s profesionály, kteří se kromě návrhu zařízení pro daný byt či dům postarají i o samotnou realizaci. Majitel nemovitosti jim předá klíče, předem domluvený finanční obnos a již se o nic nemusí starat.
Prodávající je sice nucen do objektu investovat, pokud však odvede realitní makléř svoji práci dobře, klientovi se tento vklad vrátí. A to nejen v rychlosti prodeje či pronájmu, v mnoha případech navíc i ve výši prodejní ceny. Vybavené nemovitosti se, podle oslovených odborníků, nabízí mnohem lépe než reality s holými zdmi.
Při výběru realitního makléře doporučujeme dbát na reference. Nebojte se vyžádat si seznam již realizovaných obchodů, vč. informací o kupních cenách a délce prodeje. Pokud budete spokojeni, neváhejte jej doporučit svým přátelům a známým. Trh s realitami není jen o zákonech a legislativě, je hlavně o lidech.
Související články
- Housing First – cesta k normálnímu bydlení
- Koupě zemědělské půdy je stále výhodnou a bezpečnou investicí
- Česká národní banka drží sazby nahoře. Jak reagují hypotéky?
- Na výstavbu bytů dá stát až 800 milionů korun. A plánuje získat další
- V roce 2021 se stavebnictví dařilo, rok 2022 přinesl obrat
- Ceny nemovitostí v Moravskoslezském kraji výrazně poklesly. Je právě nyní ideální čas na nákup?