8.10.2018 – Snad každý má svého praktického doktora, zubaře či advokáta, ale komu zavolat, když potřebujeme prodat či koupit nemovitost? Máte ve svém mobilním telefonu kontakt na “vašeho” realitního makléře, o kterém víte, že vám pomůže, nebo jen poradí kdykoli potřebujete? Nemyslíme tím člověka, který vám bude po ruce, jen když bude mít vidinu provize, myslíme tím osobu, na kterou se můžete kdykoliv obrátit, třeba jen s jednoduchým dotazem.
Termín “rodinný realitní makléř” v České republice naleznete na webových stránkách či vizitkách jen zřídkakdy. Přitom v zemích, jakými je například Německo, Švýcarsko či USA bývá pasování se do této role jedním z hlavních cílů tamních realitních makléřů. Kupující či prodávající májí uloženo telefonní číslo na svého makléře a mnohdy se ani neptají, pro jakou realitní kancelář pracuje.
Lidé nejen v Česku, ale i v zahraničí ve většině případů neprodávají pouze rodinný dům či byt, ale hlavně svůj domov. Místo, ve kterém vyrůstali oni, či jejich děti. Mnozí mají k nemovitosti velmi silný vztah a představu, že se o prodej postará někdo nezkušený, si nechtějí připustit.
Trh s bydlením je hlavně o důvěře. “Znám mnoho realitních makléřů, kteří jsou na trhu i dvě desetiletí a nemají o klienty nouzi. Vracejí se k nim, pokud mají jakýkoliv požadavek, doporučují je svým přátelům,” doplnil svoji zkušenost Michal Pich ze serveru realityčechy.cz, který se na trhu s bydlením pohybuje sedmnáctým rokem. Jde o typický vztahový marketing, spočívající v získání důvěry dobře odvedenou prací. Je to stejné jako v případě výše uvedeného zubního lékaře. Jsme-li s ním spokojeni, není důvod přecházet k jinému.
Úspěšný realitní makléř bývá většinou právě ten, kdo má za sebou kladné reference a řadu spokojených klientů. V posledních letech jde ovšem nejen o zkušenosti daného makléře, jeho seriózní přístup a ochotu, ale také o kvalitní prezentaci svěřených nemovitostí. “Za posledních 5 let se velmi zlepšil způsob, jakým realitní makléři prezentují svou nabídku nemovitostí. Výrazně se zlepšila kvalita fotografií, někteří již začali točit kvalitní videa, velmi se zapracovalo například také na službách typu Home staging,” doplnil Michal Pich. Až totiž vše spojené dohromady vytváří jednotný celek, se kterým buď jsme nebo nejsme jako klienti spokojeni.
Čím lépe budou realitní makléři svoji práci odvádět, tím lépe budou vnímání v očích svých klientů. Stejně tak bude s novými technologiemi patrné, jak si dávají makléři s prezentací nemovitostí záležet. Například v tištěných médiích je již nyní patrný trend prezentace menšího počtu vybraných nemovitostí, než snaha ukázat toho co nejvíce. Snad již brzy bude moci každý říct: “Mám svého rodinného makléře, kterého můžu doporučit…”