(+420) 731 001 877 makler@tomaskopa.cz
Plánujete-li otevřít kamenný obchod

Plánujete-li otevřít kamenný obchod, vybírejte pečlivě vhodnou lokalitu

Reklama
Reklama

Správná lokalita je základem ĂşspÄ›chu. UrÄŤitÄ› nenĂ­ dobrĂ© otevĂ­rat obchod pĹ™ed podrobnĂ˝m prĹŻzkumem danĂ© lokality. Záleží na tom, komu je obchod urÄŤen. CĂ­lová skupina nesmĂ­ bĂ˝t malá. Rozhoduje, zda do obchodu budou chodit vĂ­ce Ĺľeny, muĹľi, rodiÄŤe s dÄ›tmi ÄŤi senioĹ™i. Kolik takovĂ˝ch osob Ĺľije v okolĂ­ lokality, kterou si chcete pro svĂ© obchodovánĂ­ zvolit, zjistĂ­te například na ÄŚeskĂ©m statistickĂ©m úřadÄ›, kterĂ˝ na svĂ˝ch webovĂ˝ch stránkách zveĹ™ejĹuje demografickĂ© Ăşdaje o jednotlivĂ˝ch mÄ›stech a obcĂ­ch, vÄŤetnÄ› stavu obyvatel, jejich vÄ›ku, narozenĂ­, ĂşmrtĂ­ ÄŤi stÄ›hovánĂ­.

Ovšem daleko lepší je samozřejmě prozkoumat danou lokalitu osobně. Mnoho informací může poskytnout kvalitní realitní makléř. Pokud si zvolíte pro hledání dobrého místa pro obchod takového, který zná místní poměry, můžete se dozvědět mnoho zajímavého nejen o obyvatelstvu, ale také o možné konkurenci.

To je druhý fakt, kterému je třeba věnovat před pronájmem či koupí nemovitosti pro otevření obchodu velkou pozornost. Pokud jsou v ulici tři obchody s květinami, uživí se také čtvrtý? Co jiného můžete přinést ve své nabídce, než mají ty již zavedené? Podrobný průzkum dané lokality a marketingový plán byste měli provést ještě před tím, než podepíšete nájemní, nebo dokonce kupní smlouvu.

Obchod potřebuje správné prostory

Leckde se pro účely obchodu nabízejí prostory, které nejsou pro danou činnost nejvhodnější. Vchod domem, běžná okna jako do bytu, to by nemělo být. Správný obchod potřebuje být v přízemí, mít velké výlohy, dostatečně velkou hlavní místnost, ale také dostatečné skladovací prostory a dobrý přístup do nich. Je třeba si zodpovědět také na mnoho dalších provozních otázek.

Jak budete dopravovat zboží do prodejny. Přes hlavní vstup, nebo má obchod další vchod, určený pro personál a zásobování? Kde a jak budete zboží skladovat? Je třeba mít v zázemí kancelář pro administrativu? Kolik zaměstnanců v budoucnu plánujete? Pokud více, bude třeba pro ně zvláštní šatna? Zvláště pro prodejny potravin tyto zásady upravují hygienické předpisy, které nelze obejít.

Pozor na kolaudaci

Při prohlídce vybraných prostor je třeba si ověřit, k čemu jsou prostory zkolaudované. Pokud jsou například zkolaudované jako prodejna oděvů, nebudou se hodit pro prodej potravin nebo pro cukrárnu. Stejné to je v případě, že v daném místě byly v minulosti třeba kanceláře. Také kolaudační výměr by vám měl realitní makléř nebo dosavadní majitel předložit při prohlídce prostor.

Pokud nejsou prostory zkolaudované k danému záměru, bude třeba zjistit na stavebním úřadě, zda a za jakých podmínek bude možné provést rekolaudaci. V případě, že půjde o pronájem, je třeba to projednat s majitelem nemovitosti. Podobné to je s vyřešením požární bezpečnosti, zpracování požárního a evakuačního plánu, dodržením hygienických norem, osvětlení, odvoz odpadu a mnoho dalšího.

Rozhodli jste se a otevíráte? Dejte o sobě vědět

Pokud vstupujete se svým obchodem do dané lokality, musíte o sobě dát včas vědět. Jak se za zavřenými dveřmi obchodu něco děje, staví, zásobuje, lidé jsou přirozeně zvědaví. Nakukují dovnitř a zajímá je, co zde budou mít za novou službu. A to je ideální možnost, jak získat první zákazníky. Nechte vyrobit pěkné reklamní plakáty, které budou říkat, co a kdy se zde otevře. Polepte jimi zatím nefunkční výlohy, vyrobte si webové stránky, zadejte adresu obchodu do aplikace Google mapy, přidejte informace na sociální sítě. Na konkrétní datum a čas otevření prodejny si připravte dárky pro první zákazníky. A pak se jen musíte starat, aby se stále vraceli.

Otevření kamenné prodejny je snem mnoha provozovatelů malých e-shopů. Najít vhodnou lokalitu a prodejnu skutečně úspěšně rozběhnout je finančně velmi náročné a je třeba před takovým rozhodnutím zvážit veškerá pro a proti.

0/5 (0 Reviews)
Reklama
Reklama
Odebírat články (NEWSLETTER)....nebojte žádný SPAM, ruku na to
Reklama
Reklama