(+420) 731 001 877 makler@tomaskopa.cz
6 věcí, bez kterých se neobejdete při prodeji luxusních nemovitostí

6 věcí, bez kterých se neobejdete při prodeji luxusních nemovitostí

Reklama
Reklama

20.5.2024 – Prodej luxusního bytu či domu není jen o jeho ocenění a prezentaci na realitním serveru. V mnoha ohledech se jedná o nadstandardní proces, který vyžaduje odlišný přístup než prodej běžných nemovitostí. Jak tedy přistoupit k prodeji luxusní nemovitosti správně? Zde je několik klíčových bodů, na které byste se měli zaměřit.

Diskrétnost a zase diskrétnost

Diskrétnost je základním kamenem úspěšného prodeje luxusní nemovitosti. Potenciální kupující ocení, když jejich budoucí domov není do detailu vystaven na veřejnosti. Totéž platí pro prodávajícího. „Vyhněte se publikování fotografií, které by mohly odhalit cenné umělecké předměty nebo jiné osobní věci,“ radí Dominik Ženatý, ředitel DOMA realitních makléřů, který se na prodej těchto nemovitostí specializuje.

Diskrétní přístup sice znamená informovat všechny potenciální zájemce o prodeji, ale zároveň je třeba chránit soukromí současných i budoucích majitelů.

Bezpečnost až na prvním místě

Prodej luxusní nemovitosti se obvykle týká vysokých částek, a proto je nezbytné dbát na bezpečnost celého procesu. Využijte renomovanou advokátní kancelář k vytvoření smluvní dokumentace a ověřte si výši jejího pojištění, aby pokrylo případné škody. Bezpečnost transakce je také posílena úschovou kupní ceny, ideálně bankovní, která je považována za nejbezpečnější variantu.

Prezentace na maximum

Prodej luxusní nemovitosti je do značné míry o marketingu. Kvalitní homestaging, profesionální fotografie a vkusné video prohlídky jsou nezbytností. Cílem je nejen ukázat, co prodáváte, ale především vyvolat u potenciálních kupujících emoce a touhu vidět nemovitost naživo.

Nemovitost by měla být vždy perfektně uklizená a připravená na prohlídky. A měla by být ideálně prázdná, protože prázdný prostor bez předmětů osobního charakteru přispívá k lepšímu prodeji.

Důležité kontakty

Jak oslovit budoucího majitele? Zde nesmějí chybět ty správné kontakty. Je potřeba myslet na to, že okruh potenciálních kupujících je u těchto nemovitostí omezený a jejich chování se liší od běžného nákupního procesu. „Klíčovou roli zde hrají exkluzivita, doporučení a pocit výjimečnosti,“ upozorňuje Dominik Ženatý.

Při výběru makléře se proto ujistěte, že má přístup k těm nejlepším kontaktům a je schopen efektivně oslovit cílovou skupinu.

Umění vyjednávat, cokoliv

Vyjednávání je nedílnou součástí prodeje každé nemovitosti, u luxusních nemovitostí to platí dvojnásob. Jde o velké částky a mnoho detailů. Proto je důležité mít školeného makléře, který umí vyjednávat a má zkušenosti s podobnými obchody.

Úroveň, na kterou jsou zvyklí

V neposlední řadě vyžaduje prodej luxusní nemovitosti profesionalitu a úroveň. „Kupující očekávají, že makléř bude dobře oblečený, bude se umět slušně chovat a kultivovaně komunikovat,“ říká Dominik Ženatý.

Když si vybíráte makléře, ujistěte se proto, že tyto kvality splňuje. Pro úspěšný prodej luxusních nemovitostí jsou totiž zcela nezbytné.

Lucie Hušková

0/5 (0 Reviews)
Reklama
Reklama
Odebírat články (NEWSLETTER)....nebojte žádný SPAM, ruku na to
Reklama
Reklama