(+420) 731 001 877 makler@tomaskopa.cz
Zedníkem za rok? Novela odborného školství sníží kvalitu absolventů. Přijďte na workshop

Zedníkem za rok? Novela odborného školství sníží kvalitu absolventů. Přijďte na workshop

Reklama
Reklama

Nepotřebujeme zedníky, tesaře, truhláře, podlaháře, pokrývače a další. Stačí nám 1 obor „stavební řemeslo“ s 1 rokem praktické výuky. Alespoň tak zní připravovaná novela školství podle MŠMT a Národního pedagogického institutu. Odborné školy si zoufají, praxe zatím mlčí, ale pak se bude divit.

Natáčeli jsme na soutěži stavebních řemesel ŘEMESLO/SKILL ve Vysokém Mýtě a v závěru padla i otázka na zamýšlené změny ve školství. „Jsme rádi, že jsme jeden z krajů, který se vzepřel plánům,“ říká v rozhovoru Josef Kozel, radní Pardubického kraje pro školství.

Vzdělávání v novém oboru všeobecné lyceum – řemeslné obory od roku 2025

Obor „Stavební řemeslo“ aneb vyřešíme nedostatek řemeslníků tím, že je „zrušíme“?

Od příštího roku začne v ČR vzdělávání v novém oboru všeobecné lyceum. Obor posílí všeobecnou větev středního školství. Novinářům to řekl premiér Petr Fiala (ODS). Ministerstvo školství podle něj začne s testovací částí projektu, do června by v zapojených školách měly vzniknout vzdělávací programy, podle kterých se bude od září vyučovat. Nyní mohou žáci studovat lycea s oborovým zaměřením, jako je například pedagogické či technické lyceum.

Řemeslné obory hrají v našem životě stále podstatnější úlohu. Jak vzrůstá její význam, zvyšuje se rovněž počet technických profesí, což se následně projevuje v rostoucí poptávce po technicky vzdělaných odbornících.

Cech topenářů a instalatérů ČR v odborném vzdělávání

Hlavním cílem cechu je zvýšit zájem o studium řemesel, poukázat na jejich perspektivu a význam. Specifickým cílem je zvýšení odborných kompetencí pedagogů, posílení atraktivity a uplatnitelnosti v řemeslech, zajištění informovanosti a snížení předsudků veřejnosti o řemeslech.
V rámci programů a projektů se cech snaží představovat žákům a učitelům SOŠ a SOU jednotlivá povolání v oboru technických zařízení budov, a podporovat je tak při rozhodování o budoucím směru jejich profesního života. Aby byl program co nejzajímavější, začleňujeme do něj soutěže, exkurze do našich členských firem a další formy spolupráce firem se školami.

Vzdělávání v novém oboru všeobecné lyceum – řemeslné obory od roku 2025

TERMÍN – 5. 12. 2024 od 13.00 hodin
Místo konání: HOTEL INTERNATIONAL BRNO

V programu workshopu:

Změna vzdělávacího sysu.
Cíl a využití vzdělání na všeobecném lyceu.
Řemeslné obory od roku 2025.
Provázanost a zájem zaměstnavatelů.
Uplatnění na trhu práce.

Přihláška
Kontakt: Zdena Habartová, tel. +420 541 120 565, mobil: +420 730 190 840, cti@cechtop.cz.
Hotel International Brno (Ubytování – hotel) REZERVACE

Nyní 283 oborů a 1 450 profesních kvalifikací, nově 20–30 skupin. Oborů bude méně a jiné

Zdroj: SI HUB, EDUin

V současnosti si mohou uchazeči o studium na středních školách vybírat z 283 oborů, nabídka se může v krajích lišit. Na obory navazuje sys 1 450 profesních kvalifikací. Podle vyjádření Jiřího Nantla, náměstka ministra školství, mládeže a tělovýchovy: „Mnozí z nich ale své volby posléze litují, nemají motivaci pokračovat a obor pak opouští, aby zkusili studovat jinde. To pak studium prodlužuje i prodražuje“.
Komentář M. Rathouského: Intencí je, aby existovalo po revizi cca 20 až 30 oborových skupin vždy se 3 úrovněmi vzdělání (E-H-L). Takto široké RVP by pak byly vnitřně diverzifikované kvalifikačními moduly (optimálně vedoucími k profesní kvalifikaci NSK), které by škola specifikovala až na úrovni ŠVP.
MŠMT vytváří spolu s dalšími aktéry návrh, na jehož základě vláda vydává nařízení vlády o soustavě oborů vzdělání. Toto nařízení musí kraje promítnout do své nabídky oborů. Ministerstvo je zodpovědné za naplňování Strategie 2030+, jejíž 4. implementační karta se věnuje inovaci oborové soustavy.


Soutěž stavebních řemesel Vysoké Mýto

 

0/5 (0 Reviews)
Reklama
Reklama
Odebírat články (NEWSLETTER)....nebojte žádný SPAM, ruku na to
Reklama
Reklama