(+420) 731 001 877 makler@tomaskopa.cz
K aplikaci Záchranka se připojili hasiči, zlepšila se funkce Nemohu mluvit – Svět práva

K aplikaci Záchranka se připojili hasiči, zlepšila se funkce Nemohu mluvit – Svět práva

Reklama
Reklama

Aplikaci Záchranka mohou lidé nově využít i v případě, že nepotřebují pomoc od záchranné služby, ale od hasičů. Tísňové tlačítko 155 nahradilo tlačítko SOS, přes které lze kontaktovat i linku 112. Novinku představili minulý týden zástupci aplikace, záchranné služby a hasičského sboru. Zlepšení se dočkala i funkce „Nemohu mluvit“, která nově na zvolenou tísňovou linku odešle nejen informace o situaci, ale i údaj o poloze a jménem a telefonním číslem volajícího.

 

„Naši uživatelé dlouhodobě volali po možnosti kontaktovat přes aplikaci i další složky integrovaného záchranného systému,“ prohlásil ředitel aplikace Záchranka Filip Maleňák. Firma proto podle něj již před třemi lety začala spolupracovat s hasiči. Letos na jaře pak začala pracovat na změnách.

Po stisknutí tlačítka SOS se člověk musí nyní rozhodnout, jestli potřebuje zdravotní pomoc. Pokud ano, spojí se s linkou 155. V opačném případě aplikace propojí volajícího s linkou 112. „Tísňová linka 112 je klíčovým pilířem integrovaného záchranného systému. Možnost přímého volání z aplikace Záchranka představuje významný krok k ještě rychlejší a efektivnější pomoci lidem v nouzi používajících tuto aplikaci,“ uvedl ředitel hasičů Vladimír Vlček.

Aplikace Záchranka funguje od roku 2016, nyní ji užívá zhruba 3,5 milionu lidí v celém Česku. Za téměř deset let podle Maleňáka na tísňovou linku jejím prostřednictvím zavolalo 210 000 lidí. V roce 2018 se k aplikaci připojila horská služba, letos hasiči. Aplikace funguje i v dalších zemích, například v Rakousku či na Slovensku.

 

Zdroj: ČTK
Foto: pexels.com

0/5 (0 Reviews)
Reklama
Reklama
Odebírat články (NEWSLETTER)....nebojte žádný SPAM, ruku na to
Reklama
Reklama