Na nařízení Evropské unie o snižování emisí skleníkových plynů v námořní dopravě nově dohlíží z pozice národního námořního úřadu Ministerstvo dopravy. Opatření zavedla novela zákona o námořní plavbě, která dneškem nabyla účinnosti. Ministr dopravy Martin Kupka už dříve uvedl, že smyslem úpravy je pouze sladit české právo s evropským. V českém námořním rejstříku totiž není aktuálně zapsána žádná obchodní námořní loď.
Cílem unijního nařízení je přispět k podpoře a urychlení využívání udržitelně vyráběných obnovitelných a nízkouhlíkových paliv v námořní dopravě, dodržování rovných podmínek při jejich využívání, a tím i zajištění řádného fungování a spravedlivé hospodářské soutěže. Nařízení má rovněž pomoci inovacím a výzkumu, které se týkají nových alternativních paliv, ekologického designu lodí nebo větrného pohonu.
Provozovatelé velkých lodí budou muset podle nařízení monitorovat údaje týkající se emisí skleníkových plynů z energie spotřebované na palubě, zpracovávat je a dodržovat jejich mezní hodnoty. Sankce za jejich nedodržení mají kromě odrazujícího účinku eliminovat jakoukoli ekonomickou výhodu plynoucí z nedodržování těchto povinností a zachovat v odvětví námořní plavby rovné podmínky.
Zdroj: ČTK
Foto: pixabay.com
Související články
- Již počtrnácté pomůže Andělský strom obdarovat na Vánoce stovky dětí vězňů – Svět práva
- Začínající podnikatelé by mohli mít úlevu u záloh na sociální pojištění – Legislativa
- Širší změny trestního práva mají pomoci snížit počet vězňů i recidivu – Legislativa
- Začala platit definice znásilnění jako nesouhlasného pohlavního styku – Legislativa
- Počet vyřízených věcí v dovolacích agendách NS převýšil počet věcí nových – Svět práva
- Stát bude moci kvůli zajištění obrany země vlastnit významné vojenské objekty – Legislativa










