15.11.2007 – Práce v realitní kanceláři se dlouhodobě umisťuje v horních polovinách žebříčků finančního ohodnocení zaměstnání v České republice. I přesto je ale tato práce velmi hledaným „artiklem“ z řad majitelů a manažerů realitních kanceláří. Práce v realitách totiž není jen úsměvná prohlídka krásné nemovitosti, tak jak ji známe z amerických filmů, ale hlavní činnosti většiny realitních makléřů je aktivní vyhledávání nemovitostí k prodeji či pronájmu.
Doba, kdy realitní makléři bojovali o zájemce o koupi nemovitosti je dávno pryč. Nyní se realitní makléři nejčastěji potkávají, se svými kolegy z jiných kanceláří, u prodávajících, které přebíjejí nejrůznějšími argumenty proč právě jejich realitní kancelář je tou „nej.“ Prodávající pak často přemýšlí, kterou realitní kancelář zvolit a musíme si přiznat, že tato volba není z nejlehčích. Mít na stole 12 vizitek s 12-ti různými jmény a 12-ti logy realitních kanceláří často končí „losováním“ nebo vybrání si nejsympatičtějšího realitního makléře. Není bezpochyby lehké zakázku získat a právě tato skutečnost bývá nejčastějším důvodem tak velké fluktuace realitních makléřů v realitních kancelářích.
Liší se samozřejmě region od regionu, město od města, ale práce realitního makléře se s různými regiony nijak neliší. I zde ale platí, že upřímnost, solidnost a kladné reference jsou těmi nejlepšími faktory, jak práci realitního makléře vykonávat co možná nejdéle.
Související články
- Prezident nepodepsal novelu o energetických štítcích
- Nové byty Praha: letní výprodeje v plném proudu
- Projekt Zahrada: Pokus o návrat k harmonii s přírodou a sousedy
- Družstevní bydlení ožívá. Situace se snaží využít i developeři
- Developerské projekty v Praze se rozjíždějí pomaleji než se čekalo
- Na marketingové tahy developerů skočí letos méně lidí