Nezisková organizace Amnesty International ve své nové kampani apeluje na důležitost souhlasu v sexu. Komunikace, kterou připravila skupina Publicis Groupe, vychází z myšlenky „sex je krásný, když ho chtějí oba“. Prostřednictvím televizního spotu, který je ústředním bodem kampaně, chce AI ukázat, že přečíst souhlas je skutečně snadné, s nesouhlasem už to tak jednoduché není. Celá kampaň vznikla pro bono.
Kampaň odstartovala slavnostním uvedením spotu v pražském kině Edison a poběží v České televizi, v kinech, onlinu, outdooru, printu i na sociálních sítích. Součástí kampaně je také interaktivní microsite. Na té si mohou návštěvníci prostřednictvím unikátního překladače ověřit, zda druhá strana se sexem opravdu souhlasí. Po vyzkoušení zjistí, že odpověď je jednoduchá: pokud to není jasné ANO, je to NE.
„Sexuální násilí se děje v Česku častěji, než si myslíme. A rozhodně se nejedná pouze o one night standy. Bohužel, z dat vyplývá, že v české společnosti převládá názor, že souhlas v sexu je něco zřejmého, očividného a není potřeba se v něm utvrzovat. A přesně na tento insight jsme navázali. Že to chce, přečtete snadno. Otázkou ale je, jestli přečtete, i když to nechce,“ říká Nikola Foktová, kreativní ředitelka Leo Burnett a MSL.
„Na tématu sexuálního násilí v České republice pracujeme už přes 10 let a byla opravdu radost se spojit s agenturou Leo Burnett a lidmi z Publicis Groupe a vytvořit tento skvělý spot. Z výsledné práce jsme nadšení. Chtěli jsme, aby spot byl hravý a pro diváka zajímavý, aby nabídl i jiný pohled na téma sexu, vztahů a souhlasu. Chceme v naší práci šířit osvětu o důležitosti komunikace, empatie a vzájemného naslouchání. S nějakou formou sexuálního násilí se za svůj život setká každá třetí žena a je proto důležité mluvit o vzájemných hranicích a jejich respektování. Děkujeme všem, kteří se na spotu podíleli…,“ doplňuje Irena Hůlová, Head of Advocacy Amnesty International.
Komunikační skupina Publicis Groupe vytvořila pozitivní kampaň, která oslavuje krásu konsensuálního sexu a současně vybízí k větší empatii, citlivosti a otevřenosti naslouchat reakcím druhé strany s respektem. Jejím klíčovým bodem je televizní spot, jehož hlavním cílem je v jednotlivých situacích ukázat, že přečíst souhlas je snadné, ale s nesouhlasem už to bohužel tak jednoduché není. Kreativní koncept vytvořila agentura Leo Burnett režie spotu se ujal Petr Dvořák, klíčové vizuály nafotil Kubo Krížo.
Zdroj: ČTK
Ilustrační foto: pexels.com
Související články
- Podobně jako vláda i Senát přijal definici protiromských postojů – anticikanismu – Legislativa
- Vláda přijala definici anticikanismu, jež má bránit diskriminaci Romů – Svět práva
- Ústavní soud uložil, aby obvodní soud v průtazích nepokračoval a jednal – Judikatura
- AOOV: Novelu trestního zákoníku je třeba projednat v tomto volebním období – Svět práva
- Přívětivé daňové podmínky na Tenerife představí seminář ČAK – Advokacie
- Ošetřovné by mohli mít i dohodáři a OSVČ, novelu schválila vláda – Legislativa